Gratis patroontje Baby Sweater Mare

by - 09:00

Gelukkig Nieuwjaar!

Dat eerst en vooral maar horen er op nieuwjaarsdag geen cadeautjes te zijn?
Gelukkig bedacht ik me dit al wat vroeger
want vandaag kan ik jullie eindelijk een nieuw gratis patroontje aanbieden.

Nu we hier al iets langer dan een halfjaar opnieuw in de pampers zitten,
merkte ik dat er maar weinig leuke patronen zijn voor die kleine schattigaards.
Er zijn er hoor, dat is zeker, denk maar aan Grace, Janneke, Oliver ...
en vanaf nu hopelijk ook MARE.


Mare is een baby sweater patroon, met schouderknopjes en ruimte voor die bollere babybuikjes.
Er zijn dubbele maten voorzien vanaf 62/68 tot 80/86 en valt ruim. 
Mocht je graag een sweater maken, meet even de baby en volg de bijhorende lengtemaat.
Druk hier voor het patroontje en hier voor de handleiding.


 

Onlangs deed ik een oproepje om een heuse blogtour te kunnen voorzien zodat jullie even enthousiast geraken.
Wat een leuke reacties kwamen hierop en ik ontdekte heel wat nieuwe blogs die ook het volgen waard zijn.
Een welgemeende dankjewel aan ieders bijdrage, het was een zeer leuke week!

Hou volgende dagen zeker deze blogs in de gaten voor meer inspiratie:
maandag 2 januari: hutsepruts en madebylot
dinsdag 3 januari: madebylarth en made-by-ilskepilske
woensdag 4 januari: sheenablogt, lunatiek en mijnlevenmet4helden
donderdag 5 januari: liesellove en khadetjes
vrijdag 6 januari: c'est saar! en vnila
zaterdag 7 januari: petitbiscuit en wollebol
zondag 8 januari: just delphine en fairy tailors
maandag 9 januari: frullemieke, kaatjenaaisels en siskobymieke 


Een reactie op een post is altijd fijn, 
dankjewel daarvoor, groot of klein...

You May Also Like

50 reacties

  1. Proficiat met dit leuke patroontje! Bedankt dat ik mocht testen, ik kijk er al naar uit er meer te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was heel fijn om je mee aan boord te hebben! Ik kijk er al naar uit en ook naar dat spruitje dat die truitjes binnenkort zal aandoen :)

      Verwijderen
  2. Griet mamie couture1 januari 2017 om 11:39

    Wat een leuk begin van het nieuwe naais jaar! Met 2 klein baby's op komst heb ik dit patroontje direkt opgeslagen�� Bedankt en beste wensen voor 2017

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi resultaat. Een plezier om te testen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt om dit leuke patroon met ons te delen! Het was een plezier om deze te testen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw! Hier was ik naar op zoek: een trui met een voldoende lang 'lijfje'. Dat vind je in de winkels niet zo gemakkelijk, of ik vind die toch niet :-) Ik word nu volger 😆 en maak deze week al een bandwerkje van de trui!
    (En hier is er zeker ook interesse in grotere maatjes 😊)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De 'precies wat ik zocht' sweater :-D Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. proficiat met het patroon!!! ziet er super mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dank u wel om dit patroontje te delen , in juli wordt mijn eerste kleinkind geboren, dus heb ik dit bij mijn " te doen " lijstje geplaatst ...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Amai, hoe mooi! En hoe knap, je eigen patroon en dan nog wel gratis! Ben ook blij verrast je blog te leren kennen, vroeger nog wel zien passeren, maar nu ben ik echt geboeid beginnen lezen... ;-) Ik kom dus nog terug hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Via Levenmet4helden kom ik hier terecht. Wat een toffe ontdekking! Bedankt voor zo'n tof patroon, en dan nog wel gratis! Wat heerlijk als je dat zelf kan tekenen; chapeau dat je dat doet met nog een baby in huis ;-) Ik ga t zeker eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Laat ons zeggen dat ik vorige maand onverwachts extra tijd kreeg om hieraan verder te werken. Superleuke ervaring om dit te kunnen doen :)

      Verwijderen
  11. Wauw, dat ziet er een leuke en comfortabele sweater uit voor die kleintjes. Die komt binnenkort wel eens vanonder mijn naaimachine vandaan! Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. toevallig op je site terecht gekomen. Deze moet ik zeker maken voor mijn eigen kleine meid die geheel toevallig Mare heet.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lijkt me ideaal, met die drukknoopjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ga op zoek naar een baby om dit voor te maken, want vind het keischattig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een groot compliment, als je zelfs express op zoek gaat naar een baby :D

      Verwijderen
  15. Hallo Silke,
    Hartelijk dank voor dit gratis patroontje. Heb al tientallen sweatertjes gemaakt voor mijn kleinkinderen. Het is een dankbaar patroontje met die drukknopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh waauw, tientallen, echt? Je mag me daar steeds fotootjes van mailen, mamarvro@gmail.com

      Verwijderen
  16. Leuk patroontje. Als beginner begrijp ik de halsboord niet. Vanaf de foto onder stap 5 gaat het mis. Heb je daar misschien meer stap voor stap foto's van? Dit is ook mijn tweede project ooit. Dus moet nog een beetje oefenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk patroontje, maar bij mij loopt de halsboord ook niet zoals het moet, is eigenlijk op zijn kleinst, mag gerust wat groter zijn..de volgende gaat een grotere halsuitsnijding hebben, maar het blijft een leuk patroontje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Bedankt voor het mooie patroon! Nog wel een vraagje misschien zie ik het over het hoofd maar zou graag het jurkje willen maken. Hoeveel stof gebruik ik daarvan en welke maten?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Erg leuk patroontje. Maar ook hier mag de hals wat ruimer. Past zelfs met een maatje groter nauwelijks over het hoofd van onze dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat is heel raar. Ik heb het nog maar 1x voorgehad dat iemand me contacteerde daaromtrent (mss was jij dat ook?). Er werden al heel veel Mare's gemaakt zonder problemen daaromtrent, mijn eigen kindjes hebben zelf ook een groot hoofd en dat past voor hen ook :s

      Verwijderen
  20. Zelfde vraag als miranda, welke maat gebruik je kwa stof voor het rokje van het jurkje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en super leuk patroon natuurlijk!

      Verwijderen
    2. best meet je dan de lengte van een kleedje in hun maat zodat je ziet welke lengte het rokje moet zijn? Voor maatje 74 gebruikte ik 15 cm, maar mocht mss een 17 cm zijn, voor maatje 80 toch zeker een 20 cm...

      Verwijderen
  21. Hoi,

    Ik ben pas mijn eerste stuks aan het maken en dus een totale noob in het naaien :)
    Ik zou deze echter graag als cadeautje geven aan mijn neef die binnenkort papa wordt. hoeveel stof gebruik je voor de mare sweater voor de kleinste maat 6-9 maand?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuk patroon!! Ik sla hem vast op we krijgen in Mei een meisje dus hij komt vast van pas.
    Hartelijk dank.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Beste,

    Het is me niet helemaal duidelijk waar ik wel en niet naadwaarde moet toevoegen.
    Ik heb namelijk nog niet veel ervaring.

    Alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ok, nevermind. Op het patroon zelf staat het wel duidelijk. :D

      Verwijderen
  24. Leuk patroon! Hoeveel stof gebruik je voor maat 80-86? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat leuk! Zou ik 'm ook kunnen maken met hydrofielstof?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Als beginner die sweaters een grote uitdaging vindt, loop ik direct al vast op de afkorting “ROR” bij punt 2. Geen idee wat dit betekent. Ik heb geen overlock, maar ik neem aan dat ik de schoudernaden vast moet stikken, en de kanten van het beleg afzonderlijk moet overlocken, in mijn geval dus zigzaggen?

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dank je voor het patroon.
    Ik heb hem inmiddels 2 x gemaakt. Superleuk!!!
    Jammer ik geloof niet dat ik foto erbij kan zetten, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik hoop dat ik het patroon snel ontvang! Ik moet toegang aanvragen via Google drive.. Volgende week heb ik de tijd een nieuwe trui te maken voor mijn dochter.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag wat je vindt van mijn creaties. Laat je iets na?