Daar komt Familie Olifant

by - 20:45



Wie kent er dat kinderliedje
Misschien uit je eigen kinderjaren,
of misschien zing je het zelf voor 
je eigen (klein) kinderen?

In elk geval, dat was mijn idee
toen ik dit schattige stofje zag
op de verniewde webshop van Hotstof.

Nu we een meisje in ons gezin hebben,
vallen mijn ogen vooral op stofjes
voor deze jongste telg. 

Op de blog van Bellevi zag ik 
een heel leuke tutorial om zelf
een peplum te tekenen en dat
wou ik zeker es uittesten.

Er bestaan namelijk wel wat
patroontjes voor baby's,
maar meestal zijn ze unisex 
en daar wou ik toch ook wel 
graag iets vrouwelijks aan toe voegen.

We vertrokken van het gratis 
Ideaal voor deze kleine fragiele mensjes
en we voegden er de peplum aan toe.

Daarnaast maakten we nog een babylegging



Toen ons oudste zoontje deze origami
olifantjes zag was hij (een beetje ;) ) jaloers.
Hij wou ook zo'n leuke olifant.
We zochten een bijpassend effen t-shirt 
uit de voorraadkast (ook nog een voor kleine broer)
en haalden de silhouette cameo er bij 
en witte flock (gevonden bij Feeërieke)
en creëerden zo een omgekeerde versie 
van de stoere origami olifant.


Beiden keurden hun outfits goed.
Alleen van de zoontjes nog geen "aanfoto".

  

Emma was trouwens helemaal niet tevreden
om naast deze olifantenpoepen te moeten liggen :)
Dus gingen we op zoek naar alternatieven,
het werden andere diertjes in zwart-wit.










You May Also Like

4 reacties

  1. Wat een mega schattig pakje!!! Ocharme zo huilen:'( misschien had ze bang van de olifant :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk :)

    Het liedje is nog steeds gekend hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi! Hier wordt het liedje ook regelmatig gezongen, ik denk zelfs dat het op één van de cd's van Kapitein Winokio staat :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag wat je vindt van mijn creaties. Laat je iets na?