4 keer hetzelfde of toch bijna

by - 22:15



Weet je nog de mama
waarvan ik carte blanche kreeg
voor het maken van deze Jackie?

Wel, van haar mocht ik ook nog
eens 3 kleedjes maken in hetzelfde stofje, 
ze had een modelletje mee dat ze leuk vond.

We gingen samen naar Hotstof,
waar ze dit mooie stofje koos.


Het is een geweven stofje, 
alle randen eerst overlocken
was geen overbodige luxe.

Ik moet je niet vertellen dat
-als jongensmama zijnde-
ik nog niet zo veel ervaring heb
met het bepalen van de hoeveelheid
stof die er nodig zou zijn voor 
een kleedje in een bepaalde uitvoering;
in dit geval, gevoerd bovenstukje, 
een paar mouwen en een rimpelrokje.

Ik rekende veel te ruimschoots zo bleek
achteraf toen ik het eerste kleedje geknipt had.
Anderzijds, gelukkig maar.
De tweede versie was namelijk bijna klaar,
toen ik plots besefte dat mijn mouwen 
daar nog lagen op tafel, tussen al de rest.
Je wil niet weten hoe rommelig 
die tafel hier soms kan zijn, meestal is ze 
amper 1 dag, of nog liever een halve dag, leeg.

Ach, gelukkig had ik dus stof genoeg, 
en maakte ik bijgevolg niet 3 maar dus wel 4
bijna dezelfde kleedjes :)

Mocht iemand trouwens een lijstje hebben
of ergens online weten voor kleedjes
in verschillende maten hoeveel stof je 
daarvoor nodig hebt, alle hulp is welkom!








You May Also Like

1 reacties

  1. Deze hád ik nog niet gezien. Machtig stofje: ze is klaar om te feesten

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag wat je vindt van mijn creaties. Laat je iets na?