Zo Geknipt 2; het t-shirt voor dames

by - 22:35

't Was weer tijd voor een naaiavondje met de dames
en mevrouw Khadetjes deed een warm oproepje
om samen het t-shirt voor dames te maken
uit Zo Geknipt 2 en tuurlijk dat ik dat zag zitten.

Ze had me gewaarschuwd, het rekenwerk
is niet iets om tussen de soep en de patatten te doen.
En wat deed ik?? Juist... 

Ik heb toch een aantal bemerkingen bij de rekenmethode.
Die van mij moest serieus ingekort worden,
net zoals bij die van Khadetjes. 
Nochtans is zij een grote dame 
(en dat mag je letterlijk en figuurlijk nemen ;) )
en ik ben maar een kleintje met mijn 1m65.
Ook in de taille heb ik het serieus mogen innemen achteraf,
maar ik heb het dan ook niet voor loszittende t-shirts.

De volgende zal ik wel met naadband of naadvlieseline maken,
de halsboord zal dan mooier en steviger worden.
Tevens wordt er aangeraden om met een zwaardere tricot
te werken. Ik zocht dan ook het ganse www af op zoek.
Ik had er wel nog over van mijn laatste burda, 
maar geen 1,5 meter (nu blijkt dat ik die hoeveelheid
ook absoluut niet nodig heb afhankelijk van de breedte).
Dit stofje vond ik bij Miss Daisy online, het is een goede tricot,
maar zeker geen dikkere soort zoals op de wel geschreven staat.





You May Also Like

1 reacties

Ik lees graag wat je vindt van mijn creaties. Laat je iets na?